Ocarinavaginan
”Sarastros stora klassicisthymn för manskör och bas
i ny, tjusig sättning med Margaretha Dalhamn som solist”
”Med mig hem tar jag minnet av Dalhamns kvinnliga yogi-Sarastro – ”Sarastra” – när hon kliver ur sin roll och säger till Pamina att hon ”blockerar hennes free flow” GP 14/10 2018
Cabaret Hallwyl

Tosca
http://www.svd.se/kultur/scen/val-vart-vandringen_6860547.svd
Peter Grimes
”En högkaratig ensemble...som höjer stämningen i den dimgråa byn är Margaretha Dalhamns självutnämnda Sherlock Holmes” Tidskriften Opera
”Mrs Sedley här med Margareta Dalhamn som inte bara sjunger mezzostämman beledsagande utan också visar på en formidabel komisk ådra och mimisk
mångsidighet.” Västerbottens Kuriren
”En bättre skådespelare finner vi däremot i Margaretha Dalhamn som handväsktanten Mrs Sedley.” Västerbottens Folkblad
Zarah hyllades i Risinge - Folkbladet
"Zarah hade enorm karisma" - Finspång - Norrköpings Tidningar
"Största behållningen är dock mezzosopranen Margaretha Dalhamn som abbedissan.Hon inleder andra akten magnifikt med "Gå över bergen". Då kan publiken slappna av och bara njuta." Tidskriften Opera
© GD: Inte alls mossigt - men något segt
Västerbottens Folkblad | Proffsigt men öronbedövande


"Den ena odödliga låten efter den andra rullar fram. Och sett ur enbart musikalisk synvinkel är det nog Margaretha Dalhamns abbedissa som i Gå över bergen låter allra bäst. Härliga alper syns i scenens fond, där scenografin lyfter föreställningen. Och Babsan Wilhelmssons kläder måste också få ett särskilt omnämnande. Som en underhållande kväll, där succébok och succémusikal ur verkliga livet ger ett tidlöst perspektiv, rekommenderas ett besök på Sound of music." Eskilstunakuriren
"Sjunga kan dom ju båda två, som Tommy i underbara "Edelweiss" och
Pernilla i titellåten, på svenska "Jag går över bergen". Ändå ryste jag av
välbehag allra mest åt abbedissan Margaretha Dalhamns pipa i "Gå över
bergen" ("Climb Ev'ry Muntain")," Gävle Dagblad
Sound of music, Spaghettiopera och Bröderna Marx - Kulturnytt - P1 - sr.se